Tuesday, November 30, 2010

aku manusia biasa...•●♥

Kepadamu yang akan menjadi pendampingku kelak..Terima kasih kerana telah memilihku di antara ribuan bidadari di luar sana yang siap untuk kamu pilih.. Padahal kamu begitu tahu, aku hanya wanita biasa, yang sangat jauh dari sempurna.Kerananya ku ingin kamu tahu, aku bukan wanita yang sempurna, aku begitu banyak kekurangan. Maka ketahuilah..


Kepadamu yang akan memilihku kelak..

Aku tak sebijak Siti khadijah, kerananya ku ingin kamu tahu, aku akan saja berbuat salah dan begitu menyedihkan. Maka ku mohon padamu, bijaklah dalam menghadapiku, jangan marah padaku, nasihati aku dengan hikmah, kerana bagiku kamulah pemimpinku, tak akan berani ku membangkang padamu..


Duhai kau yang telah memilihku kelak..


Ingatlah, tak selamanya aku akn cantik di matamu, ada kalanya aku akan begitu kusam dan hodoh. Mungkin kerana aku begitu sibuk di dapur, menyiapkan makan untuk kamu dan anak-anak kita nanti –Insya’Allah-. Maka aku akan tampak kotor dan berbau asap. Atau kerana seharian ku harus meguruskan istana kecil kita, agar kamu dan anak kita dapat tinggal dengan nyaman dan damai. Maka mungkin aku tak sempat berdandan untuk menyambutmu sepulang bekerja.. Ataukah kamu akan menemukanku tersengguk-sengguk saat mendengar keluhan dan ceritamu, bukan kerana aku tak suka menjadi tempatmu menumpahkan segala rasamu, tapi karena semalam saat kau tertidur dengan nyenyak, aku tak sedetikpun tertidur karena harus menjaga anak kecil kita yang sedang sakit, dan ku tau kamu letih mencari rezeki untuk kami maka tak ingin ku mengusik sedikit pun lelapmu.. Jadi jika esok pagi kau mendapatiku begitu letih dan ada lingkaran hitam di mataku, maka tetaplah tersenyum padaku, kerana kau adalah kekuatanku..


Padamu yang menjadi nahkoda dalam hidupku kelak..



Ketahuilah, aku tak sesabar Fatimah, ada kalanya kau akan menemukanku begitu marah, menangis , bukan kerana ku membangkang padamu, tapi aku hanya wanita biasa, aku juga perlu tempat untuk menumpahkan beban di hatiku, tempat untuk melepaskan penatku, dan mungkin saat itu aku tak menemukanmu, atau kau begitu sibuk dengan pekerjaanmu, maka bersabarlah, yang ku perlukan hanya pelukan dan belaianmu.. Kerana bagiku kau adalah titisan embun yang mampu memadamkan segala resahku..




Ataukah ada kalanya tanganku akan mencubit dan memukul penuh kasih sayang si kecil kerana lelah dan penatku di tambh rengekannya yang tak habis-habisnya. Sungguh bukan kerana ku ingin menyakitinya, tapi kadang aku kehabisan cara untuk menenangkan hatinya. Maka jangan memarahiku kerana telah menyakiti buah hati kita, tapi cukup kau usap kepalaku, dan bisikkan kata sayang di telingaku, kerana dengan itu ku tau kamu selalu menghargai semua yang ku lakukan untuk kalian, dan kamu akan menemukanku menangis menyesali perlakuanku pada anak kita, dan aku akan merasakan ribuan kali rasa sakit dari cubitan yang ku berikan padanya, dan aku akan berjanji tak akan mengulanginya lagi..

Padamu yang menjadi imam dalam hidupku kelak..


Ketahuilah, aku tak secerdas Aisyah.. Maka jangan pernah bosan mengajariku, membimbingku ke arah-Nya, walau kadang aku begitu bebal dan bodoh, tapi jangan pernah letih mengajariku.. Jangan segan membangunkanku di sepertiga malam untuk bersamamu bermunajat pada Kekasih yang Maha Kasih.. Jangan letih mengingatkanku untuk terus bersamamu mendulang pahala dalam amalan-amalan sunnah.. Bimbing tanganku ke JannahNya, agar kamu dan aku tetap bersatu di dalamnya.



Padamu yang menjadi kekasih hati dan teman dalam hidupku..


Seiring berjalannya waktu, kamu akan menemukan rambutku yang dulu hitam legam dan indah, akan menipis dan memutih. Kulitku yang bersih akan mulai kereput. Tanganku yang halus akan menjadi kasar.. Dan kau tak akan menemukanku sebagai wanita cantik, yang kau khitbah puluhan tahun yang lalu.. Bukan wanita muda yang selalu menyenangkan matamu.. Maka jangan pernah berpaling dariku.. Karena satu yang tak pernah berubah, bahkan sejak dulu akan terus bertambah dan kian bertambah, iaitu rasa cintaku padamu..




Ketahuilah.. Tiap harinya, tiap jam, minit dan detiknya, telah aku lewati dengan selalu jatuh cinta padamu..Maka, cintailah aku, dengan apa adanya aku.. Jangan berharap aku menjadi wanita sempurna.. Maafkan aku kerana aku bukan puteri.. Aku hanya wanita biasa..







•●♥by:syasya othman•●♥

Wednesday, November 24, 2010

kemarin dan mengimbas kembali!

jumpy hello
kemarin aku p perlih .
aku p perlih sebab p amik barang yang hari tu aku tinggal..
banyak gila barang aku kat sana ..
patut nya hari tu dah bawak balik baju2 semua yang kat sana tapi ari tu kan aku kena balik nek bus sebab perlih banjir..(ayah aku tak leh nak p amik nek keta ari 2)
lagi pown ayah aku ada cakap " nanti kita p amik barang tu. adik balik ja dengan bus dulu"
aku dengar ayah aku cakap macam tu aku apa lagi ..
balik rumah sehelai sepinggang ja hari2 ..hahhahah
tu yang kena p amik barang2 kat sana kemarin..
Kemarin betolak p sana punya awai..( awai la sangat dalam pukui 9 lebih kot)
pas 2 sampai dalam pukui 12..
elok2 sampai tu ayah aku p pejabat dulu ..
pi urus apa yang patut. termasok la bayaq yuran sekali.
dah ayah aku lambat sangat dok berurusan ngan pejabat .
aku pi jalan kaki balik asrama..
dah sampai asrama aku p cari barang2 aku sebab tak dan nk kemas ari 2( balik secara tak rancang tegok2 warden suruh nek bus terus)..
alhamdulillah ada kawan2 yang baik sangat hati depa iaitu
  1. arifah(iefa)
  2. areej athirah(areej)
  3. afiqah amani(fqah money)
  4. n yang las ni KAK FASIHAH( dia pown bek jgak sebab tolong) 
baik kan depa semua tolong aku.heheh
aku doa semoga depa semua bejaya termasuk kak FASIHAH bejaya dalam SPM ... dapat result gempak!!
huhuh..
elok2 dah jumpa tempat depa letak barang aku..
aku pown mula menganggkut barang2 masuk keta..
penat gila..barang banyak sangat2.. 
yang leganya semua barang2 aku dalam keadaan baik..
heheheh3..
masa tu jugak mak ayah aku dok sembang dengan sepupu aku (kak Amy)
dya SPM jgak ..
pas2 dah abis bagi kata2 semangat buat kak Amy..
kami pown bertolak balik PENANG..

sampai penang dalam pukui 4 lebih pas2 teroih p supermarket.
pi beli barang2 rumah..
dah beli2 tu , teros balik rumah..
sampai rumah pukui 6 ..


tadi dok cari2 gambaq sekolah..
tiba2 jumpa satu gambaq ni ...
sedih sangat bila tegok gambaq ni...
ni gambaq almarhum USTAZ DAHLAN MUHAMMAD ZAIN
(MUDIR MATRI) 

gambaq ni masa tak sakit lagi..masih kuat..


sedih tegok gambaq ni..masa tu tak berapa sihat dah..beza kan??
ramaikan org (gambaq ni kat MATRI  masa ustz Dahlan meninggal)
AL-FATIHAH ~~

hm..tak dak pa dah yang nak cerita...
babai sumaaaaaa!!.....
by:syasya oth

Monday, November 22, 2010

gomiho?

moshi2...hari ni aku nak cerita pasai satu cerita ni...
tau dak skarng ni aku dok layan cerita my gf is gomiho..
best g***... aku ingat tak best tegok2 punya la best..
tambah2 hero dya hensom..
tapi tak la hensom sangat.besa2 ja..
dya cuma comei ja..hehhe..
tau dak maksud gomiho 2 pa ??
maksud dya serigala( x salah aku la..)
ni la cerita 2..
ni ada lagi gambaq depa dua

comei dak depa 2..hehhe
sat2 aku nak amik gambaq satu g...
 ni hero kedua dya ..hensom tak??!!cakap ja hensom abih cerita..
hensom tambah2 laki tu sejuk  kool ooo...
hhahhah
 ni pulak heroin kedua..
dya jahat sangat ..
tak suka la perangai dya dalam cerita ni....
awat la cerita korea suka sangat ada heroin nombor 2 ??
dah la selalu jahat..(sakit hati)
sat2 aku nak buh lagi gambaq hero ngan heroin 2..
ni heroin..(comey an2)
ni laki 2 dya tekejut pasai pa tak tau..
hero kedua ....=)+ machoo...
ni plak kawan baik laki (hero 2)
masa awai2 tu pempuan kat tepi 2 pown suka jgak kat hero.. tapi sat ja dya suka sebab dya dah ada laki kat sebelah 2...


cari punya cari gambaq ahli-ahli cerita gomiho...
last jumpa gambaq pakwe aku sorang ni..
lagi hemsom kot mamat  ni..heheh..
klah dah tak dak pa dah nak tulih..salam sayang kat semua yang baca ni..
(sekarang ni x mau dah tulih blog malam2 sat g tdoq lambat plak)
tak baik untuk kesihatan ..hehhe
...
babaii2...
by:syasya oth

Friday, November 19, 2010

H A R I *R A Y A *A I D I L A D H A


hari ni aku nak cerita pasai raya aji kali ni..
Tau dak masa pagi tu(lepas solat raya)ayah n kawannya  buat sembelih lembu kat kawasan rumah ..
tak pa la masa aku nk pi tu degaq dah dpa dok takbir..
hampa tau dak aku dengaq sora pakcik sorang tu punya la kuat dok takbir(aku rasa mesti pakcik 2 sian nak sembilh sebab pakcik tu macam dok jerekah  ngan  jerit kuat2 ) kat lembu 2..
cehh..pandai ja aku wat andaian....
 tapi...dalam ramai2 sora pakcik 2 paling kuat dari yang len..tobat kuat gilaa...(pecah anak tekok dya)
meremang bulu roma dengaq pakcik 2 jerit..
dalam hati aku mesti depa dok nak semblih dah tu..
kalau ikot hati aku , tak mau aku tegok lembu2 tu kena semblih.aku kesian...
tapi kakak2 aku dpa yang ajak ..
aku pown p la skali ( x kan nak dok kat rumah sorang2 kot)
elok dah sampai nak dekat2 situ aku tengok ramai gila laki  dok rumun lembu

(kalau tak rumun macam mana nak sembelih noh).. hahaha
batang idong lembu pown aku tak nampak.......
las2 aku pown patah balik p dok bawah kemah kenduri .....
dok bawah kemah tu punya la boring..
pas2 dok belek2 henpon ja la(dok mcg sat ngan kawan aku)...
 sat2 sebelum tu pagi tadi masa abih dah solat raya abang aku da antaq gambaq raya dya ..
(muka dya cam sedih kan2)
dalam ati aku..... 
Padan muka dya!!!...sapa suruh x balik!!hahahahah
mesti dya boring dok kat sana ..
aku dengan riangnya...
dok gelak sorang2 kak2 aku yang lain dok kata ..
"adik awat yang ang dok syok sangat" aku pown kata "tak dak pa aih" hahahaha..
aku gelak sepenuh hati.. best gilaaa..

gambaq atas ni: masa nak pi keluaq tegok lembu..
dok kalut2 nak pakai kasut...

masa dok bawah kemah..tunggu lembu ..heheh...


baju biru:sepupu aku
baju oren: kak esha(kak aku)
tengah :aku...
masa 2 sepupu aku mai..
dok sembang bes2 sangat2
lama dah tak jumpa dya.....
ari 2 jugak ramai yang mai..penat tuh memang la penat(penat buat ayaq ) 
tapi tak pa , semua tu nanti Allah kira... :)
                


by :syasya oth...

Tuesday, November 16, 2010

ABANG!!!!! balik la raya aji niii!!!!!

Rindu gila kt abg aku. lama kot dia tak balik(lama ar sgt)..ingat ka dia nak balik raya ni..
tengok2 mana balik....
abih 2 raya aji macam mana??
tak balik ka??awat tak balik??
apa ni??!!!..BALIK LAAA!!..ishhhhh...
tak bes la macam ni..raya balik ar..dok melangut kat U tu wat pa??
geram gila..bulih dia cakap nak balik 30 ari bulan..
wat pa??!!bek tak yah balik ar..dok sna nuu...
raya aji dah lepas tak dak maknanya!!.
senang cita abang ,ang tak yah balik laaa...
dok sana puaih2..
dah la tak mau dok beletiaq dah bukan bulih dia p beli tiket len..



Gambaq bawah ni masa tu saja2 abang aku ajak begambaq kononnya semangat sangat la nak p
berjuang kat palestin ngan abang aku nak p lawan2 ngan israil 2.
pada hal aku pegang pestol paint ball pown tak betoi n dok teketaq2 lagi nak gatai dah p lawan. sat g mau kena serang tak leh nak gerak tros  -yang laki 2(abang aku)


gambaq bawah ni pulak dia cakap "adik aku macam hero nak p perang dak".. 
dia mula ar dok wat perasan tahap gabeng dia 2..


gambaq bawah ni pulak dia cakap..
"adik meh ang pulak dok situ,ang wat cam ganas sikit baru buleh jadi nak macam nak p lawan"
aku pown (terkemut2) p la interprem kat situ..

teringat lagi keja gila 2..22 dok wat bes..
kakak2 yang len 2( dah la aku n abang da mintak tolong amik gambaq depa tak mau tolong)
 buleh dapa kata "kami tak mau subahat dengan hampa 2" geram gila dengaq cam 2..
las2 tu alhamdulillah ada bantuan kaki kemra 2 (kami set masa bagi dia tangkap sndiri )
hehehe2..bes oooo(tak bes tera mana sangat pown )

tanpa buang masa tidoq aku lagi..
aku nak cakap yang 2 ja kot ....
sekarang dah pukui 5.70 pgi dah( teringat da org 2 pesan jgan tidoq lambat,tp terlajak dah ni)hehehe3
klah nak p tidoq sat... tidoq sat pown jadi la..
babai sumaaaa!!!


by:syasya othman

Sunday, November 14, 2010

apa yang aku buat masa cuti??!!!



 ni lukisan BIG BOSS....
tuptuptup.. dah pown seminggu aku dok kat rumah.sat ngat eih masa jalan.
aku pown tatau pa yang dah aku blajaq . hehehehe.. mcam mana bulih tatau noh.. nmpak sangat eih dok keja melangut ja... eh2. mna da dok melangut .. aku blajaq la jugak sikit.  aku belajaq seni dengan MR.BIG BOSS.. cehhhh... seni ja pown noh.. tah anak org len dok belajaq sakan dah nuh.. aku ja dok tekedik2 and tegedik2 bru nak belajaq seni ..
hangpa nak tau aku dok belajaq pa?? bak kata BIG BOS ayah aku:
 "adik kna selalu main kale2 2, baru lukisan kita jadi cantiq"!  sambung ayah aku lagi. "kena slalu jugak periektis selalu baru apa yang kita lukih 2 jadi hidop"  bla.bla..bla..
punya banyak aku kena beletiaq las2  2..
kami pown mula la perojek (perojek la sangat)..
bkan perojek sangat pown cuma mula melukih ja....
time nih la bes.. bes2...
aku nak abaq kat hangpa ni ..
aku paling suka melukih..masa kecik2 dulu aku la paling semangat bila hari ada kelas seni..
aku bwak suma la barang2 nak lukih tp sebenaqnya tak guna sangat pown alat2 nk lukih 2..
saja gatai nak bwak.. tudia..punya melalut dah ..... ok2 .. sambung yang tadi 2..
nih aku nak tunjuk gambaq sikit..
aku dok melukih ngan BIG BOS....(penat beletiaq dah aih)
bila dok lukih lama2 jdi boring la pulak sampai dok contiang ketas nma sendiri..
  1. yg nombot 1 tu masa bru belajaq ton warna kat daun.
  2. nombot 2 tu pulak dah tere bulih sikit.
  3. yang nombot 3 tu dah bulih warna dah..

yang atas 2 ada jugak yang BIG BOS aku lukih..kalau yang tak cantik 2 mesti BIG BOSS  yang lukih..
hahahahhaha.. tak dak lah..aku ar yang lukih..hehehe


 BIG BOS tengah lukih..





dah ! tak larat dah nak tulih..kat atas ni suma pa yang aku belajaq dengan BIG BOS.. 
penat jugak dok melengung tengok ketas 2..hehehe...
hm.. tak dak pa dah yang nak aku tulih..2 ja kot..
babai suma....sat2...sebelum 2.
spa nak ikut masuk kelas seni ngan aku bagi nama bulih la ni kot..??

by:syasya oth

Wednesday, November 10, 2010

aku rindu kat hampa!!♥

(Dengan ini syafiqah othman mengaku bahawa beliau sangat merindui kawan2 nya..)
ermm....aku nak cakap nih weh...
aku rndu gila kat ampa...
aku tau kita baru blek ..tp pi aku rindu kat hmpa suma..
aku tak tau nak cakap macam mana dah ni..
aku takut selama ni aku tak jadi kawan yang baik untuk hampa...
aku mintak maaf sangat..
okoe ngokoe songoet2 soboloem onoi okoei bonyeoik songoit2 dokoit coroita posoie kowoin2 lokioei okoe..
boroi okoei sodoiek sobonoie nyoe..
kowoen dongoe moroek bokoe boloih doibowe motoei pown...
(tak tau la aku tulis ni betoi ke tidak n x tau ampa pham ke tidak.. )
mulai sekarang aku tak nak dah da kaitan dengan depa nuh(geng2 gengster 2)hahahha
hampa tolong doa kat aku slalu ..
aku nak berubah.
best friend 4 eve aku(iefa comey)


banyak gila kot kenangan kita besama ...
semua 2 aku takkan lupa punya...
aku rindu jugak kat kawan2 aku yang pindah ..
rindu gila..
kalau tak depa nak p ma3 minggu ni ..
tapi dah sekolah cuti awai tak jadi la..
hm..tak pa la nak buat cam mana..
papown ...
Aku Rindu Gila-Gila Kat Kawan Aku!!
tak lupa jugak kat laki atas ni.....heheheh
kat dia pown aku rindu jugak ....  '



by:syasya oth

Saturday, November 06, 2010

C u T i ♥ a W a I ♥!!!

hoo...aku x jdi blek minggu depan la... macam tak percaya aku dah sampai rumah sekarang...Smiley-Shock.gif Ahhhhhhhhhh image by Npingree HAHAHA..best gak nih.. tp..sedih la.... macam2 rancangan aku n
kawan2 nak buat sebelum balik
 ( minggu depan la kira) tak jadi..
jamuan kelas pown tak sempat nk buat ....x best2... 
xdak gambaq kelas taun ni ..  huh!  satu lagi yang aku nak sangat buat minggu depan ialah... bergambaq ngan bapak angkat   (PkLh)  (budak2 daging tau kot spa )
75.gif kawaii emoticons image by PixKaruumi
 huhuhhuh.. sedih gila.... macam mna sekarang !!!
mna smpat dah nak amik gambaq sama2... tak pa la....papown aku nak cakap aku sayang PkLh!! gagaggaa...
tak tau la nak buat pa dengan cuti yang begitu lama ni.. ..
tuptuptup...tahun depan dah SPM....mampoih ar nak jawab pa taktau...
hm...klah...nak p buat keja skit...

                                                                                                                                   by:syasya oth

Tuesday, November 02, 2010

lama x tulih blog! rindu ar! nak blek!!!!

x sabaq nak blek ...minggu dpn dah nk blek ..yeyeh!...x sbaq2...minggu dpn ari jumaat blek...dah ar blek awai semiggu dri sekolah lain.HAHA3(gelak setan)
...bkan senang nk cuti lebih dri org lain..Lani musim peksa + ujan lebat gila! Tiap2 masa ujan...bangun tdoq pown jdi malas..dgaq kata kangar 2! dah bnjir( smpai pinggang)
cm terok ja...alhamdulillah ar... MATRI ni dk atas bukit an.....tiap ari ujan un xbanjir.hhehehe3..aku rindu gila kat mak ayah!.nk blek la ni jgak ar.... MAK AYAH tunggu adik tau!!!x tau la keadaan penang mcm mna la ni !!!