Thursday, January 05, 2017

Ceritanya

pernah tak rasa macam nak cerita banyak benda .
dan apa yang kau nak ialah orang tu boleh dengar dan diam lepas dengar apa yang kau cakap.
dann dia takkan pernah mengungkit lagi cerita kau.
habis kurang kalau kau nak dia nasihatkan dia boleh nasihat sikit2 macam tu,

masing masing ada cerita sendiri kan.
hidup dah 20an tak sah kalau tak nampak lagi jalan cerita hidup tu kan..
tak sah lah kalau tak banyak liku liku hidup tu.
dan tak kurang juga pengalaman dengan kawan kawan .
ada itu ada ini.
ada boleh dikongsi cerita ada yang kita hanya diamkan saja.

belum tahapnya lagi nak dicerita,
ceritanya rindu orang yang boleh kita luah pasal rutin harian yang memenatkan.
boleh tahan penat juga sem ni. tak penat fizikal cuma penat mental.
banyak berfikir mungkin.
sem lepas memang penat keduaduanya. penat kaki pusing satu kolej sebab kelas berterabo.
sem ni lain pula.

betul lah level tu dah lain. naik satu takat lagi susah.
sabarkan hati, otak , badan semua . nak cakap letih tu Tuhan ja tahu..
demam pun boleh tahan nak berlumba sapa lagi banyak kali bagi sumbangan. hm.

sem lepas tak rasa berat sangat walaupun letih nak mati.
sebab aku banyak luah dekat orang.
sem ni lah berat sikit. banyak pendam. tak rasa orang boleh simpan cerita aku.
lagi lagi pasal hati. dari dulu kan tak sudah cerita hati.

hati dengan kawan pun satu hal.
kesiankan hati kawan dagangkan hari sendiri.
hahaha tak pernah dibuat orang seorang syafiqah yang pasif tetiba jadinya aktif tahu,.
lama dah tinggal dunia aktif matif ni. dan syafiqah seorang yang pasif.
memang takda perkataan aktif dah bagi syafiqah sejak diploma hahaha dan jawatan jawatan jauhlah sekali panggang dari api.

tak tahu lah apa masalah aku kesiankan orang , aku tolong orang tapi aku tak rela menolong. hahaha syafiqah sangat lah masalah.. aku cuba okay. tapi serious itu semua bukan jiwa seorang syafiqah untuk ber organisasi. bertabahlah syafiqah. lain kita mintak lain yang jadi.
lagi diminta jauh lagi lah mendekat.

doa doakan aku ikhlas. doa doakan aku rela dalam paksa rela.
adios amigos, Assalamualaikum :)

Saturday, September 10, 2016

Aku ada kerana mereka ada..

Saat kau tiada apa,
ada yang melihat kau punya segala.
saat kau merasakan kau yang tercorot
ada yang melihat kau yang tersangat sempurna.
saat kau lemah,
ada yang melihat kau seorang yang kuat dan hebat.

biar tidak tercatat siapa mereka.
disitu terdapat doa yang diiringi buat kita.
jangan terus terjelepuk.
kelak dikecewakan mereka.
moga kuat berdiri walau terjatuh
moga terus berlari walau tersungkur..


*Fighting syafiqah. final tak lama dahh!! 

Thursday, July 14, 2016

Doakan

hai :)

long time no see^^
memandangkan dah berhabuk ini tempat, jadi kita kasi tebas sikit.
tak tahu nak tulis apa,
tak tahu juga nak cakap apa.

cuma..

cumaaa..

cumaaaaa...

seorang syafiqah sedang berginjak melangkah satu lagi anak tangga keatas,
perlukan doa anda,anda dan anda semua mendoakan kejayaan seorang syafiqah..
berjaya peroleh dunia sekaligus akhirat..

berat juga nak terima amanah ni tapi insyaAllah dengan doa kawan-kawan semua moga moga segala dipermudahkan. Mohon doakan yang terbaik, dan yang baik baik dari anda itu menjadi doa untuk anda juga,, mohon yang diaturkan Nya tu cantik belaka buat kita :)


uhukss.. cara cakap macam ada yang menyinggah lagi tempat lapang ni.
itu kalau ada... doa doakan ya.

okay malam sudah. terima kasih membuang masa seminit dua membaca.
tehe ;p Selamat Malam Assalamualaikum..


Monday, February 01, 2016

letih dengan cerita hati diusik dunia..
izinkan saya mengundur diri.
untuk diri dan tuhan..

p/s: deactive ig dan twitter . may took five,six day or more.
see u again :')