Tuesday, February 17, 2015

Petua Hilangkan Batuk.

       Lepas balik dari umrah hari tu batuk on off. Dekat rumah pulak boleh kata seisinya silih berganti. uhukk T_T baru okay seminggu jadi balik 2-3 minggu. Bila batuk semestinya lah tidur terganggu kan.. Tambah2 pukul 2/3 pagi tu. mesti terbangun. Jadi nak tidur memang tak boleh sebab batuk-batukkan. Boleh kira setiap malam mesti terbangun. *Dia nak suruh bangun thajud gamaknya. sobss. Lagi lagi mengganggu bila esoknya tu kena ke kerjaaa. Macam mana nak fokus kalau malamnya tidur tak menentu.

Nak dijadikan ceritaa. Keesokan harinyaa. Dalam office Batuk mengilai-gilai tetiba dalam office. Batuk yaaamat batukk.. Memang sampai ayaq mata tuu berderau keluaq.Muahahaha, memang sakitnya tuhh disini lah *tepuk dada. Dah bila agak tenang sikit. lebih kurang 10 minit bertarung batuk akhirnya dia berhenti. Alhamdulillah..Kakak office muka dia macam kesiankan saya tapi tak boleh tolong apa. hahahaha. Dannn dia kata nanti balik pakai petua ni. InsyaAllah berkesan..

Mudah saja.. 
  1. Kicap dua sudu (Kalau saya pakai kicap kipas udang manis)
  2. Limau nipis/kasturi.
+

*campur dua-dua agak dah sebati makan sikit-sikit. Boleh lah makan bila rasa perlu..

Alhamdulillah saya makan menjadi. ..memandangkan batuk saya yang on off . Bila rasa nak batuk balik buat Kicap dan Limau. First dengar "Allah apa ni.. takkan nak makan kicap dengan limau macam pelikss .. Tapi bila makan sidappp!"Alaa boleh laa lalu tekak .. So for those yang batuk-batuk. do try okey! selawat sikit nak makan tu..macam ramai dah tau petua ni tapi saya nak share jugaa. Mana tau ada yang macam saya. Tak tahu menahu petua ni. hihi Kalau dah try tak sembuh sepenuhnya sembuh sekejap jadi lah. Yang penting ikhtiar. :b 

#gamborInsanGugel
#Sayabatuk
#sambungKeja

No comments:

Post a Comment