Wednesday, January 21, 2015

Masalah awak, masalah saya :)

Pagi tadi kawan ada datang Cerita masalah dia (dalam kepala pikir, masalah kita tak habis, nak tambah masalah dia kita kena pikir) *tsktskk. tapi tak cakap la dekat dia. Dengar juga sampai habis pastu dengaq-dengaq.. Dia minta nasihat mintak pendapat.. Tengok balik pada masalah dia, keadaan dia sekarang memang tak boleh salah sapa. Macam hang salah aku . aku salah hang tak boleh macam tu. kita nak cakap lebih kita tak tau sangat apa-apa .. tetiba ja mulut laju cakap
"Positive dengan Allah. Kalau kita redha insyaAllah baik2 saja.. Kalau tak boleh sangat banyak-banyak berdoa. Minta tuhan ganti hati baru .. Tuhan ni bila kita doa bukan dia tak bagi, cuma lambat atau cepat. ataupun tuhan gantikan dengan yang lebih baik. "

Dan lepas saya cakap tu macam kedebush dekat batang hidung sendiri..Mungkin Saya pun lupa Tuhan sebaik-baik perancang.Uji kita nak kita dekat dengan dia. Selesai juga satu masalah saya. :)

No comments:

Post a Comment