Friday, July 12, 2013

Saya dah ada baby?

Assalamualaikum
hai apa khabaq?

saya syafiqah othman nak ucap Selamat Selamat berpuasa bagi yang beragama islam, rasanya masih belum terlambat nak ucap selamat berpuasa . dan sebenarnya sangat jealous dengan hampa yang boleh puasa hari pertama dengan parents hangpa, sahoq berbuka semua dengan family, haaa bagi hampa yang makan besaq kat rumah tu jangan sampai membaziaq pulak.membaziaq amalan syaitan, bulan posa syaitan tak dak jangan kita pulak yang jadi syaitan.berbuka biaq besedarhana sudah , pikiaq orang yang lagi susah dari hampa jugak nuh.. 

Panjang pulak pendahulan tu, sebenaqnya bukan nak cerita pasai tu , nak cerita pasai baby . yeah baby.. hampa tau baby tu apa? haaa nanti hampa tau.lani biaq aku cerita dulu.tiap2 hari nampak baby yaa baby!!! bila tengok depa rasa macam nak picit picit, cubit cubit, tenyeh2 sampai mampoih! tudiaa aihh , serious yang tu yang aku rasa bila dok jaga depa . kecomelan yang melampau menyebabkan aku rasa nak bunuh depa cara paling kejam iaitu tikam depa guna garfu. Nampak bertapa comeynya depa tu? :O

Ceritanya.. dah lama aku memang nak sangat jaga baby ni, aku nak beli tapi pikiaq dua tiga kali jugak nak bela, nak beli bukan sekupang dua boleh dapat, kena keluaq beratus2 jugak, kalau nak pikiaq duit memang banyak nak kena guna kalau nak. Serious memang nak nak sangat sangat tapi bila pikiaq aku student , dok study lagi bukan senang nak jaga, duit nak pakai banyak pikiaq nak bagi baby ni makan , nak bagi mandi lagi.takkan nak bagi makan batu,pasiaq, kayu kot macam aku makan. *ehh.. lagi2 baby ni jenis yang perlukan kasih sayang yang secukupnya, takut tak dak masa nak tengok tengok, kesian ..nanti derita baby hidup dengan aku.yaa memang risau tak mampu nak jaga. So aku pon buat keputusan matikan niat nak beli..and keep calm...

okay.satu haritu , ada satu kotak ni depan rumah, aku buka tengok2 woahhhhh~!!! ada babyy *okay ini tipu. sambung yang tadi, satu hari dapat mesej ada orang ni cakap dia nak bagi baby dekat aku, time tu rasa macam what?? seriouss jangan buat gilaa nak melawak kasaq macam ni? nak melawak pon jangan melawak benda2 macam ni?benda tu bukan sekupang dua tau dak?? how yur feel bila kita nak sangat2 benda tu tiba2 ada orang nak bagi?? rasa macam nak gila kot syok, terharu semua ada. macam orang mengantok disorong bantai, serious nak buat respond apa pon taktau, nak tapi malu nak cakap nak. hahahahaa..

okay dah balik bukak sem dia cakap dia dah beli semua kelengkapan baby, tinggai nak bagi kat aku ja. Hati berbunga bunga bungaa *nampak tak bertapa berbunganya aku? haa? tak nampak? k. hampa mamang tak nampak sebab bukan hampa yang dapat. hahaha okay aku syok gilaa. excited sebab benda yang lama aku nak beli tapi tak payah beli malah ada orang nak bagi, bukan takat seekoq tapi dua ekoq!!! *yaa tanggungjawab pon makin bertambah disebabkan dah ada baby .yaa saya suka baby :)

Now baby dah ada dengan aku. yup aku happy sangatsangatttt!! huhuhu thanks kawan sabab bagi aku baby tu.aku akan jaga elok elok binatang ni..Aku sayang sangat binatang ni. seriouss! :)


istana baby :)





nindiaa baby boy dengan baby girl hahaha




excited dapat baby comey macam ni la., baru binatang dah panjang bejela entry ni. phone pon penuh gambaq depa, mau anak buah ka anak sendiri ka??haa. happy la anda berdua hidup dengan ku . ku kan selalu menjaga mu .. betuah tau dapat mama macam aku. hahahah dah dua minggu nama pon aku tak buh lagi, dok panggil baby sampaikan kawan2 dekat twiter cakap ehh kau dah ada baby ea? -.-' kau khwin muda ke? no lah. baby tu binatang la yob.. hookay. got to go.. actully nak habaq malam kemarin dah siap entry ni tapi lappy terpadam line pulak time tu disconnect awai. bukak2 bukak tengok2 kena start lain.sebab dia langsung tak auto save.pfttttt. geram. hahaha .k bye semua, salamat menjalani ibadah puasa :)



*nak tanya sapa2 ada bela sugar glider? mai tinggai link sikit. nak pi jenguk SG hampa, lagi pon malas nak search google.hehehe. and nak baca2 sikit pasai sg,  dah la aku tak tau apa apa pasai binatang ni -.-'


lot of energy i write ni ! 
Syafiqah Othma

3 comments:

  1. comelnyaaaaa baby piqah ^_^ hehe

    ReplyDelete
  2. hehe ingatkan baby betoll dah tadi,,hihi

    ReplyDelete
  3. sugar glider lahhh.. hehe

    apa nama baby pqah ni?

    ReplyDelete