Wednesday, May 02, 2012

Hati2 semasa pilih tempat Makan~...

Assalamualikum...
hari ni nak jamu hampa makan donat nah ambik!
hahha,, okey~ cuba teka dalam donat tu ada apa?? 
ada kaboi.
tau dak kaboi tu apa?kaboi tu kumbang ..geli tak? tu respi penyedap rasa tauu,...
hahha3 sebenarnya ni gambaq donat kantin sekolah mak aku..hampa teringin dak kalau aku bagi free~ hahahah..jujuq semua orang tak mau kann?? kan ??
ada sorang  murid SEKOLAH KABANGSAAN tutt tuutttt~ nama terpaksa di rahsiakan.. kahkahkah
budak tu mai mengadu kat mak aku..
 tunjuk dan sambil cerita .. dia dah gigit badan kumbang tuu,..
wuerk2~ aku dengaq pon nak muntah.. yang mak aku dengan pantas sempat lagi ambik gambaq nak pi buat aduan dekat kantin sekolah..  geli kan~
serius aku dah tak lalu nak makan donat lepas tengok gambaq tu..


kesimpulanya  tak payah beli makanan luaq!! hahaha..tak la.. kalau tak beli makanan luaq susah jugak kan..
orang dok bukak kedai tu untuk sapa..untuk kita jugak..
tapi lebih baik kita hati2 pilih makanan yang dekat kedai...
tengok dari pelbagai aspek kedai tu kalau tak mau dapat kumbang ,cicak, lipas and apa2 la yang kita tak duga . tak pon kita boleh cirit birit sebab kelalaian kita sendiri ..betol tak?
senang kata paling simple hampa pi kedai cuba ikut buat macam bawah ni.. --> 

  • cuba tengok keadaan kedai tu luaran dia macam mana...kalau sampah bertimbun2 lalat pon manyakkk.tolong la buangkan sampah2 tu..
  •  bila dah masuk kedai tu cuba perhati tengok tukang masak and pekerja dia macam mana.. kalau yang dok masak tu pown baju tidak pakai  ..tolong pakaikan dia baju..
  • selain itu tengok jugak dapur tu  bersih ka tidak..kalau tak bersih .. tolong bersihkan ..   
sanggup makan dengan dapur kedai macam niii>??? gambaq dari inchik gogal~
 
kalau kedai ada tanda2 pengotoq macam atas tu cari ja kedai lain..kedai makan bukan 1 yang nak makan kat kedai kotor2 tu pasai pa kann ? kalau tak ada sangat balik rumah masak sendiri ..

senang kata elok lagi kita makan apa yang ada kat rumah  ..btol dak? haha3~
pikiaq2 la..Assalamualikumm~

P/S:thanx coz mebaca blog ni.anda dipersilakan comment2 cerita pengalaman anda..tak pown cadangan anda. :) heheh2.. sambil tu boleh la kita saling tukar2 pendapat.sebarang ketidak puasan hatian boleh la cakap2 kat sini. andai tersalah cakap sory naa.. ..tatatititutuuuu~ 

by:Syafiqah Othman 


36 comments:

  1. Assalamualaikum. berhati hati. mungkin belum cukup rare kalau tengok ni :D

    http://simpl3blog.blogspot.com/2012/05/roti-tetikus.html

    ReplyDelete
  2. err.. menakutkn.. pet pernah dlm nasi goreng ada anak lipas -.-"

    ReplyDelete
  3. macam mana rasa kumbang ye ? masam masam manis ?:D

    ReplyDelete
  4. Euwwww. Haha. Gelinya kalau termakan benda macam tu. ^_^

    ReplyDelete
  5. adoiyaii., geli mak wahaha
    uwekkk

    ReplyDelete
  6. kumbang tak pernah rasa lagi.tapi semut penah la siap kunyah2 lagi.. .kalau kumbang rasanya ada kot pahit2 macam tu.. hahah...

    ReplyDelete
  7. @muhammad syafiq entah la rasa kumbang tu macam mna tapi budak tu cakap rasa macam gigit keropok.. hehehe

    @oopet: ank lipas?? ya ALLahh ..lagi geli tu .. mesty oopet tak makan dah kan? heheh

    @sally yatiey: memang geli nasib piqah x pernah lagi ..

    @chu muqhlis : ya ya! geli sgt2!

    ReplyDelete
  8. aiyakkk uweekkk muntah2 mcm org pregnant haha

    sebab tu klu nak makan apa2 jgn terus sumbat dlm mulut, tengok dulu dlm dia ok tak

    ReplyDelete
  9. haahha..tu la geli sgt2 kan?~
    mata untk mlihat.. :D

    ReplyDelete
  10. astagfirullah . ada jugak macam nie :') takutnya . boleh dapat penyakit nie . eyh laila follow awak ~

    ReplyDelete
  11. ya Allah, geli nyee.. mujo laa xpernah jg lg camnie.. hehe :)

    ReplyDelete
  12. Woah3! Dh kembang dh tekak ni! Tinggal nk kluar je balik lauk aym yg dah telan awal mlm tdi. Serius!

    Skolah sy.. Prnh ada kes budak dtang awal pagi nk beli roti [dlm plastik]. Tp dtutup dgn tudung saji. Bila dia bukak, mlompat tikus kluar!
    Tak terkata la sis.. Sbulan sy mcm ala loya skit..

    Taktau la org buat kdai zmn skrg ni.. Mudah2han, kita tak terkena smpai mcm ni..

    ReplyDelete
  13. @laila lee : tu la..kalau tiba2 ada ada keracunan makann kat sekolah tu sah2 salah kantin tu..

    @teha : bagos la tak penah lagi .. tapi kalau tak hati2 pilih memang kita jadi mangsa pulak lepas ni. :D

    @sis Al:ya Allah..gelinya nyaa sis. dah la tikus pulak tu.. mesti budak yg kena tu smpai bila2 dah tak makan kat kantin kan? heheh

    ReplyDelete
  14. err... segan nk mkn... hahaa... segan xP

    ReplyDelete
  15. wahhhhh....taknak makan donut lagi =_="

    ReplyDelete
  16. @shar90 : apa segan2 ..org bagi makan ja la..hahahah.. :P

    @mitsu kkizu zie :pasni untungla kalau bawak awk gi makan dunkin donuts ..tak terbang duit.. :) hahah

    ReplyDelete
  17. eee...kembang tekak..sian budak tu..!

    ReplyDelete
  18. taknak makan donut lg...buat sendiri je la heehe

    ReplyDelete
  19. @cik nur : haa . tu la..kesian ..dok sedap makan tgok2 ada kumbang..terbantut nak makan ..hahah..

    @Mitsu kizu zie: rajinya buat donat sendiri .. :) tapi bagos gak .. tak la terbayang kumbang tu kan? :p

    ReplyDelete
  20. mak ai,,,,nampak macam siput baby la tadi..haha

    ReplyDelete
  21. @azee han: ayioo~ jangan laa.. tu lagi geli tu... lembek2 pulak rasa nanti macam marshimelo.. hahahha

    ReplyDelete
  22. adui hai.. kecian budak sekolah tu, makan donut kumbang..
    boleh saman kantin tu kalau parent tahu

    ReplyDelete
  23. moral of da story, rajin rajin la masak kat umah hahaha

    ReplyDelete
  24. betol2.. mmg kena hati2 laa lps nie :)

    ReplyDelete
  25. @gnesop:tu la ksian budak tu baru nak makan tgok2 jadi lagu tu dah....depa naya kat budak sekolah ..tapi budak tu x buat pulak repot..mau buat repot memang boleh sgt2 kena sama tu.. ..

    @tirah zairi : oihh.. geli sgt2 tu..piqah smpai sgt lepas tgok pic tu nak muntah tgok donat..serius. 'O'

    @fz27: betoi tu ..senang masak kt rumah ..insyaAllah tak kena benda2 mcm tu.. :D

    @teha:memeng kena hati2.. waspada sebelum terkena.. heheh

    ReplyDelete
  26. @mama pipie : ni kalah filem ngeri ni. .:D heheh

    ReplyDelete
  27. @mama pipie: morning mama.. :D heheh

    ReplyDelete
  28. Kumbang tu ada rasa macam kacang tak? Erk. Geli. ><

    ReplyDelete
  29. @Eein Azryn : tudia ..rasa tak tau la macam mana tapi ada kot macam kacang merah.. heheh. O.O tak tauu.. :Dheheh

    ReplyDelete
  30. masa dekat matrik dulu ada sorang budak ni jumpa cicak dalam kuih, kuih apa tak ingat.. tapi mmg dah tmakan cicak tu.. setiap kali terserempak dgn budak perempuan tu mesti teringat kes dia mkn cicak. kesian je. huhu

    ReplyDelete
  31. @aisya : hahaha... cicak pulak.?? yaAlah gelinya. serius tak suka cicak nk seangkatanya.. :D

    ReplyDelete
  32. waaa beshnyer....ranggup x fiqah ?hahaha


    bahaye tol n very not hygienic!

    ReplyDelete
  33. @ Ahmad Saufe : tah budak tu cakap macam kropok..ragup la tu..hahha :)

    ReplyDelete