Friday, April 13, 2012

HOSPITAL PANGGIL CEQ JADI DOCTER~

Assalamualikum..
Rasa blog ni bagai ada sawang dok melingkaq kat sini..
pantas tangan taip apa yang patut ..huhu2~
tiba2 takdak idea? apa jadi nihh? tangan pown takmau gerak dahh..
kaki pown takmau gerak ..badan tiba2 kaku ..eh awat ni???
otak tak jalan pulak? pasai pa???
hahaha..*aku muhung hampa!!
sebenanya takdak cerita dah nak tulis..
pufttttttttt~
dak aih ada2.. tapi tah rasa macam tak best nak cerita kat sini..nak cerita live2 jugak ..boleh dak lagu tu???
sapa ja la mau dengaq cerita aku ni kan kan kann?? :P
hahah..dah2 aku tak sabaq nak tulis ni hampa baca  la.....
nak habaq ni. ..dalam sebulan macam tu.. aku dok keja kat hospital ..
aku jadi docter kat sana.. HOSPITAL BUKIT MERTAJAM...
lepas habih spm teroih depa panggil jadi dokter..
macam2 pesakit aku jumpa.
masa awai2 tu memang geli tapi dah besa...
perghhh! sory aku tipu sampai lagu tu skali... hahhah3..
okey2~ aku cerita yang sebenaqnya tak tipu dah nih......
sepupu aku sakit sebenaqnya.. sakit apa pown taktau la..
docter pown macam =.="
paham2 la kan ..
ayaq tulang belakang pown dah ambik tapi takdak keputusan apa2 pown..
sampai dah malas nak tanya dokter tu..
hm..tapi kan lepas ambik ayaq tulang belakang hari tu dia teroih koma dalam berapa hari tak ingat...
alhamdulillah sekarang dah macam okey dari awai2 hari tu..
walaupown leher dia kena tebuk *untuk oksigen masuk kot situ.
tapi Allah bagi jugak kekuatan kat dia ..
 memang sapa pi tengok dia dalam ICU mesti teriak ..
doa2 la supaya dia sembuh cepat.. kesian kat makcik n pakcik aku..
tiap2 hari dah pi hospital balik malam..
makcik n pakcik aku ada cakap kalau kak Yie aku tak sembuh lagi..
depa nak aku jaga kak Yie nanti. tu sebab aku dok pi tiap2 hari dok belajaq nak buat macam2.,
termasuk lah belajaq masukkan ryle tube kedalam lubang tu..

lagi pun aku tak dak buat keja pa2 boleh la nak belajaq buat benda tu.. ....
kalau suami dia nak jaga selalu susah la.. ya la abang Syukri *suami dia keja Askar.
macam mana nak jaga selalu..
tapi tengok sepanjang dia jaga 1 bulan ni memang aku terharu gila tengok..
kan dah tebuk leher suara kak Yie automatik takdak..
serius..
kebanyakan yang masok tengok kak Yie tak paham apa kak Yie nak cakap...
tapi abang Syukri paham apa yang kak Yie cakap..
aku tengok pown rasa macam Untung la kak Yie dapat abang Syukri...
boleh jaga masa sakit..kita ni taktau dapat suami macam mana lagi..
sanggup ka dak nak jaga kita masa sakit....
tudia melalut cakap2 masuk pulak pasai suami.. hahaha3.
dah ni nak tunjuk gambaq2 masa ada kat sana..
*saja gedik jadi penunjuk  arah..hampa boleh?? aku boleh... hahaha

*otw balik dari surau dan nak pi ICU balik..dok bawah aircon..sejukk!

*ZATIL AMALI = KAK YIE

*mY cousin .. :)  burfdayyy!! happy befday Syahirah Osman!!
semoga panjang umoq n murah rezki.. heheh

*tau tak tu satu2nya dokter laki kat ICU...mesti ramai minat. hahah3.sory docter..!
aku macam galak kat docter tu pulak.. =.="

 *oh..ini pulak kupu2 sayaa..ops..sepupu saya... :D haha.. SaRaH selalu ambik bawak pi hospital..
baik kan dia... :)

*dah lama duduk..macam2 gosip keluaq. sambil berkelah.. :)
aktiviti setiap minggu hari ahad semua kerabat kumpul kat sini bestkann??
ramai2 pi untuk teman makcik n pakcik aku.. :)best jugak kumpul ramai2..


*jabatan paling panjang pernah aku tau.. cuba hampa sebut sampai lancar.
okeh nak habaq aku dah boleh sebut teroih nama jabatan tu.. hahah3.tere dakk???

*pintu nak masuk ICU.. dalam tu ada lagi pintu..


*dah masuk pintu tadi ada ruang ni pulak... 
untuk pakai kasut apa taktau.. 
tau tak nak bawak masuk kemre tak boleh dalam ICU..dokter marah..takut gila ngn dokter tu....

*gambaq ni pulak kak sarah ambik! takdak keja kami dua bergambaq ja keja.. .
*heran dak pasai pa aku pkai baju lain pulak? tu hari lain punya gambaq...ehehe
okey yang tu ja nak tulih.. :)
apa2 pown mohon tolong doakan sepupu aku..
doakan supaya dia sihat macam besa balik.. :
huuu~ T_T sungguh Piqah  rindu kak Yie macam dulu...

By:Syafiqah othman

12 comments:

  1. sempat lagi tu bergambar dalam jaga orang sakit . hehe . mun doakan kak yie cepat sembuh okay . :) hsband kak yie awesome laa bole paham . sweet sangat . :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bosan sgt .. taktau nak buat apa..brgambaq je boleh. heheh.. :) thanx coz mendoakan ka yie cepat sembuh..

      Delete
  2. hahaha amboii kawan fiqa ni posing hahahaha. walaupun dlm hospital ==" ahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah..hospital pown tempat yg boleh berposing tau,, hehe.. :)

      Delete
  3. ni nak jaga kak yie ke nk ngorat docter?...amik gambaq je...nk jd model hospital la ni?...amin semoga kak yie sembuh cepat2

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah.. mitsu nak ngorat docter jugak tu.. hahah. :) kalau hospital nk ambik jadi model pown bole.. haha..
      amin~

      Delete
  4. pandai la ang klaw tgkap gambaq boleh gila...

    ReplyDelete
  5. harap2 sepupu piqah cepat sembuh ye.. jd macam bese.. =)

    ReplyDelete
  6. Nak jugak suami mcm abg Syukri tu...
    Moga kak Yie cepat sembuh... (;

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..kan2~ untung dpt suami mcam tu.. he2~
      ameen3~ bagi lah kak Yie sembuh cepat2~ :D

      Delete