Wednesday, January 04, 2012

Only Two day One night~

Assalamualaikum... 
okey mesti hangpa dok tertanya2 pa yang aku nak cerita  an? 
baru2 ni kan aku da pi batu fringghi .. 
memang best sangat2 .. 
menjadi kebiasaan setiap tahun sepupu sepapat semua berkumpul  kat banglo Batu Fringghi tu ..
selalunya pi 3 hari baru balik tapi tahun ni disebabkan tak dak masa kami pi  1/1/2012 balik 2/1/2012...
(nampak sangatkan dah takdak masa ) 
okey.. kami bertolak pukul 3 petang.. kalau tak nak pi awai dah tapi semua dok siap2 bekal makanan ,
perap ayam, siap baju2, jadi la lambat ..
elok2 sampai tu pukui 4.15 petang,memang tak sabaq la masa tu dok tengok2 ayaq laut tu macam dok panggil2..
masa kami sampai tu sepupu yang len dok mandi dah lagi la kami adik-beradik dok gelabah taksabaq nak mandi..
pastu elok masuk ayaq lega gila..okey aku tak mau cerita banyak2
hampa tengok la gambaq2 tu . : )
zikril tak padan dengan demam campak mandi tak kisah orang dah ...
ambrina rusyadha sejuk 

lepas habis mandi2 petang tu kami semua naik pukul 6.30 masa tu ...
then semua siap2 n terus solat maghrib .. 
masa kami dok siap2 tu .. geng2 abg2 depa dah siapkan bara api n depa dok bakar ayam  ..

kami turun tengok2 ayam tak masak lagi depa suruh kami duduk2 dulu ..
okey takdak keja lain kami bergambaq ja..


okey..tiba2 dok bergambaq abg2  dok kalut pangil kami amik bbq  depa suruh kami makan dulu patu depa pulak nak makan n kami kena amik alih jaga ayam2 n sosej2 tu.. takpa la kami makan.. :) memeng sedap la masa tu.!!. lapaq tak terhingga .. tambah2 lepas mandi ... 
dah abis makan tu semua .. turn kami pulak dok bakaq2 
memang panas ar masa tu .. 
lama gak kami membakaq ayam2 tu .. then semua dah malas  :)
kami semua pi tepi pantai dok tengok pemandangan time malam pulak.. budak2 ni lagi syok .. depa dok men bola tepi pantai... pastu dok buat2 tendang pi kat ayaq.. memang melampau!.. 
susah ank kawal last2 Abu Huzaifah belemoih dengan pasiaq.. 
and budak2 nih basah habih seluaq macam lepas mandi pantai ... 

 okey .. dah habih semua  kami2 naik kereta pi Straight Quay.. 
tempat2 ni memng cantik pemandangan menarik semua la.. 
singgah McD .. :) hanya kerana teringgin ice mcd.. 
sembang punya sembang smpai pukui 2 pagi tak tidoq..
geng cekang mata....
hari nak balik dah.. sempat lagi semua mandi tapi budak2 bangun lambat . so kami2 ja..
it good kan?  
mencari remeh( ok sapa tau remeh tu pa?) 
haliesya nadira baru bagun tido.. :) nak mandi pantai..:

sebelom balik sempat lagi kami bergambaq.. :) 
okey .. tapi ada yang takdak dalam gambaq ni depa dok siap2 kan budak2 kecik.. 
moga2 hujung tahun ni kita dapat jumpa lagi di banglo ni..
happy kan? :p ok tu ja .. :) thank sebab membaca 
jangan lupa follow.. :)

 By:Syafiqah Othman.. 

No comments:

Post a Comment