Monday, January 09, 2012

A moment to remember!!

Assalamualaikum..
berapa hari lepas aku da pi perak .. memang tak rancang pown nak pi perak tu.. 
tiba2 mak aku ajak aku pi teman mak aku jdi urusetia kem....
pikiaq punya pikiaq last2 aku pi sebab teringat nak jumpa member2 yang ikut kem tu dari 2 minggu lepas .. 
pukul 4 kot kami btolak.. elok smpai tu pukui  5 setengah tu . depa bru habih solat kot tak pasti sangat .. memang best la jumpa dapa..
pastu depa cita macam2 . .best la dengaq depa cita ada cita  best ada jgak cita sedih2..
sampai la malam ti . amik keputusan tak mau tidoq ngan mak aku.. 
nak tidoq ngan si keropol  n abang Ehh.. ( dua2 pempuan k.. )
Elok2 dah malam sikit kami tidoq la.. 
pkui 2 pagi tba2 aku trjaga.. tobat pala sakit sangat2..
pusing kiri kanan tak hilang2.. sakit sangat2 bahagian pala, dahi , hidung,
dalam hati dok teringat vick dalam beg ja.. teringat punya teringat beg pulak dalam bilik mak..
lagi haru..
dok picit2 pala.. kejut keropol bangun.. 
keropol tak bangun jagak..tak tau la aku kejut dia pelan sangat kot ka kopol memang letih. 
aku tak kisah sangat. aku duduk ja .. dok picit pala.. tiba2 Eh bangun ..
dia tnya aku pasai pa tak tidoq lagi.. aku pown ..tnya dia ada minyak panas ka apa ka.. dia cakap tak dak.
aku suruh dia tidoq.. tak pa dia tidoq.. 
aku sorang2 dok picit pala.. sakit teramat sangat..
last aku teringat ada fon.. terus dial no mak aku..
dah habih cakap2 tu.. mak dan lagi tnya aku bole jalan dak..
mesti la aku bole.. terus capai tudung.. 
keluaq dari bilik tu kalut tudia terus rasa nak muntah naik kat pala...
jalan lagi kalut ,dalam dok jalan2 tu aku pown *wuerkkk*.. 
gila ar.. nasib aku dan muntah kat tepi semak tu.. habih muntah tu teruih aku pi lari kat bilik mak aku ..
dah la bilik mak aku tu belah2 bilik peserta laki..
tobat kalau ada orang dok jaga lagi tengok aku len macam ja..
patu mak aku dok sedia tunggu depan pintu dah.. elok2 masuk bilik tu sekali lagi terus aku 
pi tandas *wuerkk* skali lagi.... makcik2 bilik tu semua bangun terus..
habih tu aku tidoq tempat mak aku .. keja ngis ja aku masa tu .. sakit sangat2.
makcik2 semua tu lagi la gelabah  ..
aku lagi muntah lagi.. tapi kali ni kat luaq sebab ada makcik dalam toilet 
yang mak aku nak bawak pi hospital dah la tak tau kat mana..
bukan besa sangat ngan kuala kangsar tu..
last skali lagi aku muntah .. 
ada makcik yang dok perak tu n suami dia bawak 1 keta ..
mak aku , aku  n makcik fadilah 1 keta.. 
masuk keta tu terus aku *pengsan* sampai la kat hospital..
elok2 sampai hospital tu lega tapi sakit lagi dok jadi..
dokter tu terus pangil aku masuk dok atas katil n bagi tangan kat dia . dia dok pam pa tah tangan aku tu..
dia cakap nak cucuk terus aku rasa nak bangun masa tu .. 
pikiaq2 lepas cucuk tak yah dah sakit2 aku pown relakan diri ja..
 sakit gila dia cucuk!!. ayaq mata ja dok keluaq. 
lepas dia cucuk tu aku  rasa macam dok lali dah .. yang aku dengaq mak aku tepon ayah aku..
terus aku tak tau apa jadi masa tu ..
tiba2 terjaga pakul berapa tah teringat aku tak solat subuh lagi..
dokter kat keliling aku dah ramai dah. 
dia pokpetpokpet kat aku .. aku tau sakit tu dah lama aku sakit ..
 aku pown buat dont know ja..  :)
dah abis tu dia bagi ubat aku pi solat.. 
*petik gambaq hanya di google*


******
dah tu masuk keta aku sambung tidoq~
tengok2 sampai dah kat tempat kem tu.. kawan2 aku dok tnya aku pi mana .
mak aku ja tolong jawab.. ceh macam teruk ja aku sakit.. 
 aku dibawak pi bilik mak aku .. teros aku tidoq... 
tak tau pkul berapa baru aku bangun sebab ada mesej .
layan sat mesej tu then ada makck2 dok suruh aku makan ..sebab kena makan ubat ..
aku baru teringat ubat tak makan lagi..
makan sikit ja tapi makcik tu dok suruh makan banyak2 .. ok aku makan roti ja tak selera ...
satu hari aku tak keluar bilik .. dok dalam bilik ja sampai kan kawan2 aku ingat aku dah balik  
dah malam tu .. aku luangkan masa ngan depa .. :) 
best malam tu dapat gak night walk ngan member2 ...
dah abis tu terus tidoq ngan mak . tak tidoq dah ngan depa cos 1 malam ni  depa tidoq dalam kemah . 
sebelum2 tu tidoq dalam dorm..
aku amik keputusan tak mau join walaupown dok ajak banyak kali.. tetap tak mau..

*******
esok nya depa ada tracking ok aku tak ikot.
n hanya melangut ja dalam bilik + mesej2 gitu ja.
tengok2 wardah ada ajak p mandi sungai.. 
waahhhhh.. best gila masa tu ...
dah tak larat mandi tu .. aku masuk bilik. makan ubat n tdo lagi..
tu ja keja 1 hari tido.. da makcik tu mai hantanq makanan.. nampak sedap  makan sikit tapi tak selera..
okey aku solat makan ubat n macam besa sambung tido.
sampai la  petang tu pi tengok depa flying fox..
tu pown sbab mak aku ajak kalau tak dah lama dok tidoq lagi..
pujuk punya la pujuk supaya aku naik jugak flying fox tu tapi aku tetap tak main. :)

******
dah malam tu kami pown balik penang..
tu la kenangan yang tak boleh lupa .. ingat nak seronok2 ngan kawan2 tapi apa pown tak boleh..
kita merancang Allah tentukan ...
*last ni  video member2 yang sertai kem tu*
jeles gila tak boleh join .. 
okey tu ja  .. :) 
thanx coz rajin2 membaca kat sini. lepas baca rajin2 jugak la ie follow blog sy.. :)


By:Syafiqah Othman

No comments:

Post a Comment