Monday, January 30, 2012

hati gembira bila dah kelia ~


Assalamualaikum~..
berapa hari lepas kami adik beradik ada p kebun wan(pangilan untuk datuk) kami..
semua ni cadangan pakcik aku ..
dia cakap jom sama2 semua anak cucu wan pi kebun wan..
kita kemas2 kebun rambutan ..
lagi pown dah lama tak pi..
n buah2 rambutan pown ada jugak walaupon luar musim rambutan..
buah tak banyak pown dalam 1000 lebih la.
kalau nak makan untuk kami2 cukup la ..
pagi2 lagi dah kami sampai..semua yang pi tu bawak la makanan2 untk isi perut sambil  buat keja.
elok2 sampai tu tengok kebun wan memang semak ..
semenjak wan meningal dulu tak dak orang jaga sangat kebun tu pakcik ja dok pi sat2 jadi macam semak la.
daun2 kering banyak kat tanah n pondok tu pown dah macam nazak dah..
mula2 kami cakaq2 guna penyakaq pastu himpun daun2 n teros bakaq..
lega tengok kebun dah KELIA~  :)

gambaq ni masa dok kira2 buah nak ikat..



ni gambaq bila dah diikat rambutan tu....

sesaja semua menempek kat pokok...
dalam dok buat keja tiba2 ada cadangan yang ajak pi mandi manda kat Ulu Paip..
sebenarnya famly aku x penah pi pown ulu paip ni atas cadangan kak sepupu..
lepas ja habis2 keja tu balik rumah ,rehat2 jap n solat..
lepas solat zohor tu kami convoi dengan famly kak Jah ..
sampai2 tu terus mandi dapat port pulak yang betul2 strategik tepi sungai..
saja pilih hat tempat cetek sebab ada budak2 kecik..
okey walaupon cetek mandi tu tak ingat dunia .. 
2 lawan 1 apa barang.. tak adil okey.. 

sekali dua hero mai tolong ..

sempat bergambaq sebelum balik...
bersama2 ambrina sebelum balik.
dalam perjalanan balik tu kami singgah masjid n solat asar..
agak lama dok kat kawasan masjid tu sebab kami tunggu masuk waktu maghrib ..
masjid tu pulak best gila. ada wi-fi.. :)
dah tu lepas solat kami betolak ke restoren arab..
sedap2 makanan kat situ.. 

lepas makan kenyang semua teros balik..
okey ..itu saja hari ni.. :)
thanx coz membaca.. 


*hampa ada kasut tu.? tadak? okey aku ada...:)
pecah kaca pecah semen 
lepas baca harap komen!!

by: Syafiqah Othman

4 comments:

  1. wea zikril hg kalut nk tangkap gamba' gak noe hahaha btw comei suma pic bestnya.... haha bnyk gila rambutan aku rasa kalo dpt kat aku sora jd garau kot rasanya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la ..gram ngn si zikril tu.. mna org pi dia msti pi pnya la. mmng puas dapat makn buah rambutan ... lagi2 yang merah2 tu..

      Delete
  2. ni yg best biler blk kg
    syoknyer kutip buah rambutan tue

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg syok akak.. :)
      rambutan byak boleh sya post.. :)

      Delete