Sunday, March 13, 2011

kepulangan aku dinanti-nanti semua!!

Assalamualaikum..

bila orang baca title tu mesti dok kata perasan an2!.(tak dak kena mengena dengan cerita)
hahhaha..
balik kali ni sampai-sampai rumah ja kena pi hantaq mak ..
mak pi kelantan terengganu...hari isnin ni baru balik ..
sekarang ni dok dengan ayah ngan kak ..
boring sangat2!!
nak pi tidoq rumah  tok sat gi takut tak belajaq dok men ngan budak2 pulak..
plan balik rumah kali tak mau dok men fon + men fb..
tapi tak tau la macam mana....
hehehe..
alhamdulillah keja skolah dah perabih siap2 kat sana..
 takut balik rumah tak buat..
lagi pown sebelum balik ada tamrin..
tamrin tu nama dia " tamrin selamat pulang"
sekali lagi program tu dibuat ikut platun..
sebagai ketua platun aku risau sangat2 bila cikgu cakap macam nih 
"ok tamrin kita kali nih ikut platun"
gila ar..rasa macam satu batu yang besaq jatuh atas pala masa tu!
aku cakap betoi ar..bila jadi ketua tak leh nak skip program..
penat gila..
ada satu malam aku tidoq pukui 3 kot..
nak siapkan kain rentang..(sila klik disini untuk lebih lanjut cerita)

kalau dulu (time tak jadi ketua) boleh lagi skip2 program..
sekarang ni kena ikut betol2 siap kena siap lagi awai dari anak2 buah..
(rasa best bila tengok kawan2 ada yang skip program)
hahahahahah...
kali ni sebagai ketua aku buat tegas dengan anak buah(takdak men2)
(ada jugak time nak melawak)..
ada satu malam ni masa dok dengar ceramah ada sorang budak ni(adik platun aku jugak)..
dia cakap dia nak bagi kata2......
tapi dia cakap nak tulis someting dalam buku...
aku bagi la..cuba hampa baca kata2 ni..

*untuk pembesaran klik di gambaq.

aku terharu gila bila baca.. 
terus menitik ayaq mata( mesti hampa rasa besa ja kan ayat dia)
tapi aku lein..aku ingat tak dak lagi dah yang paham perasaan aku..
aku just nak cakap kat sini..
"aku sayang gila2 kat hang zakirah"!!!


nak cerita ni... masa tarikh 20/02 ...
seramai 15 orang kami iaitu...

  1. afiqah amani (fyqa money)
  2. safiyah (pyah)
  3. syafiqah ( aku)
  4. arifah (iefa)
  5. maisarah (mai)
  6. hazirah (aziey)
  7. anis syamila (anis)
  8. areej athirah (areej)
  9. junaidah (junpyo)
  10. aisyah jamalluddin (ecah j)
  11. aisyah yushar (kesya)
  12. amalee (malee)
  13. farihah (yuki)
  14. fathonah (tonah)
  15. syahirah (sear)

kami buat rancangang sambut befday dak bayek(d.b) n fyqa money(f.m)!
  f.m tau kami sambut befday dia sekali malam 20/02 sebab hari 23/02 keesokan pagi tu sekolah..
malam tu tepat pukul 12 malam..
ramai yang mai bilik d.b
kami pon ada jugak tepat pukui 12.
 semua pakat dok pi wish kat dia..
ramai gak bagi hadiah and kad2 ucapan .... banyak gila2!..
kami(yg 15 orang tu buat pi tidoq)
pastu d.b pon dah tidoq ..
aku diarahkan buat ajak d.b pi tandas sebab takut
pada hal tak pernah takut pown selalunya nak pi tandas.
hari tu saja gedik takut..hahhahaha.
d.b pon teman la pi tandas ..
depa yang lein dok tunggu dah dekat bilik tepi tandas tu..(kami beli  kek besaq)
bilik tu tak dak orang tidoq.
lepas keluaq dari tandas tu aku buat2 nak pi tengok dalam bilik tu..
d.b pon ikut la aku..
elok2 d.b masuk ja depa yang lein bok keluaq kek..
masa tu dia terkejut dok ulang cakap "piqah hang tipu aku"
(syok gila tipu d.b bukan senang nak pekena dia)hahahahah
sory tau DAK BAYEK!!..hehehe

*thanx jugak kat d.b sebab belanja kami 15 orang makan bugger ..
gambaq masa malam tu tak dan nak mintak dekat anis..nanti bila2 mintak..
.....
.....
.....
....
....

hari ni satu hari pi dok rumah tok
tadi malam baru sampai rumah....
ayah kata nak bawak pi rumah tok lagi esok..
tak tau lagi macam mana..
tadi dok rosek2 gambaq2.
hampa layan tengok gambaq bawah nih...

gembira bersama.. :)


 gambaq time form3..cepat masa jalan.. 


lepas solat maghrib..


gambaq bawah ni..best..11 org sumbat dalam van kecik!
caya ark kami penah jalan keluaq nek van nih??!!


itu ja kot...
ti bila2 kalau sempat aku update blog nih lagi..
supaya tak berhabok dan bersawang ...
papown jaga diri semua..
aku sayang hampa!
papai !!
taeyang abang taeah hensom!!!


by:syafiqahothaman

6 comments:

  1. sat D.B
    sat B.D
    taboh mau?
    hahaha...
    apa2 pown,,maseh laa tipu aku..
    XD

    ReplyDelete
  2. hmmm...rase mcm batu hempap kepala ek??
    piqah2...kami pun rase camtu gak au...
    tanggungjawab tu bkan men2..
    INGAT!! tanggungjawab Allah bg tuk kita, sebenaqnya tuk kita dkt ngan Dia..hu3

    ReplyDelete
  3. ha la!! mcm tu rasanya...
    hmpa lgi ar..dah ar pgwas..lgi bnyak tggujwb..
    papown ..ganbate !!

    ReplyDelete