Friday, November 19, 2010

H A R I *R A Y A *A I D I L A D H A


hari ni aku nak cerita pasai raya aji kali ni..
Tau dak masa pagi tu(lepas solat raya)ayah n kawannya  buat sembelih lembu kat kawasan rumah ..
tak pa la masa aku nk pi tu degaq dah dpa dok takbir..
hampa tau dak aku dengaq sora pakcik sorang tu punya la kuat dok takbir(aku rasa mesti pakcik 2 sian nak sembilh sebab pakcik tu macam dok jerekah  ngan  jerit kuat2 ) kat lembu 2..
cehh..pandai ja aku wat andaian....
 tapi...dalam ramai2 sora pakcik 2 paling kuat dari yang len..tobat kuat gilaa...(pecah anak tekok dya)
meremang bulu roma dengaq pakcik 2 jerit..
dalam hati aku mesti depa dok nak semblih dah tu..
kalau ikot hati aku , tak mau aku tegok lembu2 tu kena semblih.aku kesian...
tapi kakak2 aku dpa yang ajak ..
aku pown p la skali ( x kan nak dok kat rumah sorang2 kot)
elok dah sampai nak dekat2 situ aku tengok ramai gila laki  dok rumun lembu

(kalau tak rumun macam mana nak sembelih noh).. hahaha
batang idong lembu pown aku tak nampak.......
las2 aku pown patah balik p dok bawah kemah kenduri .....
dok bawah kemah tu punya la boring..
pas2 dok belek2 henpon ja la(dok mcg sat ngan kawan aku)...
 sat2 sebelum tu pagi tadi masa abih dah solat raya abang aku da antaq gambaq raya dya ..
(muka dya cam sedih kan2)
dalam ati aku..... 
Padan muka dya!!!...sapa suruh x balik!!hahahahah
mesti dya boring dok kat sana ..
aku dengan riangnya...
dok gelak sorang2 kak2 aku yang lain dok kata ..
"adik awat yang ang dok syok sangat" aku pown kata "tak dak pa aih" hahahaha..
aku gelak sepenuh hati.. best gilaaa..

gambaq atas ni: masa nak pi keluaq tegok lembu..
dok kalut2 nak pakai kasut...

masa dok bawah kemah..tunggu lembu ..heheh...


baju biru:sepupu aku
baju oren: kak esha(kak aku)
tengah :aku...
masa 2 sepupu aku mai..
dok sembang bes2 sangat2
lama dah tak jumpa dya.....
ari 2 jugak ramai yang mai..penat tuh memang la penat(penat buat ayaq ) 
tapi tak pa , semua tu nanti Allah kira... :)
                


by :syasya oth...

No comments:

Post a Comment