Sunday, November 14, 2010

apa yang aku buat masa cuti??!!!



 ni lukisan BIG BOSS....
tuptuptup.. dah pown seminggu aku dok kat rumah.sat ngat eih masa jalan.
aku pown tatau pa yang dah aku blajaq . hehehehe.. mcam mana bulih tatau noh.. nmpak sangat eih dok keja melangut ja... eh2. mna da dok melangut .. aku blajaq la jugak sikit.  aku belajaq seni dengan MR.BIG BOSS.. cehhhh... seni ja pown noh.. tah anak org len dok belajaq sakan dah nuh.. aku ja dok tekedik2 and tegedik2 bru nak belajaq seni ..
hangpa nak tau aku dok belajaq pa?? bak kata BIG BOS ayah aku:
 "adik kna selalu main kale2 2, baru lukisan kita jadi cantiq"!  sambung ayah aku lagi. "kena slalu jugak periektis selalu baru apa yang kita lukih 2 jadi hidop"  bla.bla..bla..
punya banyak aku kena beletiaq las2  2..
kami pown mula la perojek (perojek la sangat)..
bkan perojek sangat pown cuma mula melukih ja....
time nih la bes.. bes2...
aku nak abaq kat hangpa ni ..
aku paling suka melukih..masa kecik2 dulu aku la paling semangat bila hari ada kelas seni..
aku bwak suma la barang2 nak lukih tp sebenaqnya tak guna sangat pown alat2 nk lukih 2..
saja gatai nak bwak.. tudia..punya melalut dah ..... ok2 .. sambung yang tadi 2..
nih aku nak tunjuk gambaq sikit..
aku dok melukih ngan BIG BOS....(penat beletiaq dah aih)
bila dok lukih lama2 jdi boring la pulak sampai dok contiang ketas nma sendiri..
  1. yg nombot 1 tu masa bru belajaq ton warna kat daun.
  2. nombot 2 tu pulak dah tere bulih sikit.
  3. yang nombot 3 tu dah bulih warna dah..

yang atas 2 ada jugak yang BIG BOS aku lukih..kalau yang tak cantik 2 mesti BIG BOSS  yang lukih..
hahahahhaha.. tak dak lah..aku ar yang lukih..hehehe


 BIG BOS tengah lukih..





dah ! tak larat dah nak tulih..kat atas ni suma pa yang aku belajaq dengan BIG BOS.. 
penat jugak dok melengung tengok ketas 2..hehehe...
hm.. tak dak pa dah yang nak aku tulih..2 ja kot..
babai suma....sat2...sebelum 2.
spa nak ikut masuk kelas seni ngan aku bagi nama bulih la ni kot..??

by:syasya oth

2 comments:

  1. Salam kenai Sya2...maap ye aku rasa memang bekenan dgn apa yg Sya2 buat masa lpg..aku pon minat jgk seni ni tapi tangan keras...uwek! malunyer...

    ReplyDelete
  2. haha..sya2 pown tangan keras jgak..tapi ayah paksa selalu..kna buat jgak la...
    tangan keras bulah lmbt kan..hehe

    ReplyDelete